Webcast met interviews over het Plan en de Crediteurenvergadering

Amsterdam 18 mei: Vanaf heden is via deze website (Web-TV) een webcast te bezichtigen met een nadere toelichting op het voorliggende herstructureringsplan en de keuzes die de obligatiehouders hebben. In een interview van circa 45 minuten geven de door de rechtbank benoemde Monitor, Pierre Laporte (Deloitte), Jan Schöningh (President & CEO, Homburg Invest Inc) en Marian Hogeslag (Stichting Homburg Bonds) een nadere toelichting. Het is zeer aan te bevelen deze webcast te bekijken ter ondersteuning van de u voorliggende keuzes.

Aanleiding

Op 9 september 2011 heeft Homburg Invest. Inc ("HII") en zes van haar dochterondernemingen, waaronder Homburg Shareco Inc. ("Shareco") een insolventie (uitstel van betaling) procedure ingediend bij de rechtbank in Canada onder de regels van de Canadese Companies' Creditors Arrangement Act ("CCAA").

Monitor kondigt einduitkering aan

Eindhoven, 26 maart 2021. Gisteren heeft de Monitor in een advertentie in De Telegraaf, Volkskrant, NRC en het FD aangekondigd dat hij op of na 27 april 2021 de einduitkering zal gaan verrichten. Op 15 april moet de Monitor eerst de rechtbank toestemming vragen om gereserveerde gelden die niet zijn gebruikt vrij te geven zodat die ook kunnen worden uitgekeerd. De Stichting verwacht op basis van de huidige informatie dat de Monitor de einduitkering in de loop van mei 2021 zal verrichten. De Monitor zal alle bondhouders persoonlijk per brief informeren over de einduitkering.
De advertentie wijst er op dat bondhouders bij wie voorgaande uitkeringen retour zijn gekomen uiterlijk voor 26 april 2021 om 17 uur hun actuele bankgegevens en adres dienen door te geven aan de Monitor. De Monitor heeft de Stichting vandaag bevestigd dat er geen bondhouders zijn waar dit aan de orde is. Op één firma die failliet is gegaan na.
Heeft u uw bankrekening ná de laatste uitkering op 12 februari 2016 gewijzigd en deze mutatie nog niet doorgegeven aan de Monitor dan is het zaak dit alsnog tijdig voor 26 april aanstaande te doen middels het standaardformulier zoals op de website van Deloitte en de Stichting is te vinden. Een instructie vindt u onder het menu "Veelgestelde vragen Uitkeringsfase" bij vraag 1.2

Zodra de Stichting nieuws heeft zal zij u op de hoogte stellen via deze website.

vervolg op aanleiding