Webcast met interviews over het Plan en de Crediteurenvergadering

Amsterdam 18 mei: Vanaf heden is via deze website (Web-TV) een webcast te bezichtigen met een nadere toelichting op het voorliggende herstructureringsplan en de keuzes die de obligatiehouders hebben. In een interview van circa 45 minuten geven de door de rechtbank benoemde Monitor, Pierre Laporte (Deloitte), Jan Schöningh (President & CEO, Homburg Invest Inc) en Marian Hogeslag (Stichting Homburg Bonds) een nadere toelichting. Het is zeer aan te bevelen deze webcast te bekijken ter ondersteuning van de u voorliggende keuzes.

Aanleiding

Op 9 september 2011 heeft Homburg Invest. Inc ("HII") en zes van haar dochterondernemingen, waaronder Homburg Shareco Inc. ("Shareco") een insolventie (uitstel van betaling) procedure ingediend bij de rechtbank in Canada onder de regels van de Canadese Companies' Creditors Arrangement Act ("CCAA").

Mortgage bondhouders stemmen in met voorstellen

De Mortgage Bonds hebben als kenmerk dat daar extra zekerheden vanuit vastgoed en/of vastgoedvennootschappen aan zijn verbonden, dit in tegenstelling tot de Homburg Corporate Bonds (bondserie 8 t/m 11), waar dit niet het geval is.
De vergaderingen hadden als onderwerp de afwikkeling van de zekerheidsrechten die ten gunste van de houders van de desbetreffende Mortgage Bonds zijn gevestigd.

De vergaderingen gingen van start met een presentatie over de voorstellen met betrekking tot de zekerheidsrechten van Homburg Invest Inc gevolgd door een presentatie van de Stichting Homburg Bonds die de belangen van de obligatiehouders vertegenwoordigt. Tevens heeft de onafhankelijke  bewindvoerder (Monitor) van Deloitte een update gegeven van het herstructureringsproces.

Na de informatieve presentaties hebben de obligatiehouders volop gebruik gemaakt van de mogelijkheid om vragen te stellen.

De obligatiehouders hebben met ruime meerderheid ingestemd met de voorstellen die zijn voorgelegd. Dit voor bondserie 4 en 7 met een meerderheid van 99%, en bij bondserie 5 met een meerderheid van 93,4% van de hoofdsom van de op de desbetreffende vergadering vertegenwoordigde obligaties.

tabel stemuitslag 2

Het Eindplan van de herstructurering verwacht de onderneming en de Monitor in december dit jaar te presenteren. Waarna begin volgend jaar de crediteuren, waaronder ook alle bondhouders, hun stem kunnen afgeven op het gepresenteerde plan. De beëindiging van de CCAA-bescherming staat gepland voor eind maart 2013.

vervolg op aanleiding